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비자공지: 미국 시스템오류로 학생비자 승인 지연우려

작성자에듀브릿지

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 비자공지: 미국 시스템오류로 학생비자 승인 지연우려

 

미국 이민성의 컴퓨터 결함으로 학생 비자 승인 작업이 잠재적으로 지연될 거라는 소식입니다.


발표성명에 따르면 해당 문제는 몇 개 특정국가의 시민권 또는 비자 카테고리에 해당되는 것이 아닌 모든 국가에 해당되며, 현재 이민 비자를 우선적으로 복원 중이기 때문에 학생비자 승인은 그 다음으로 처리될 예정입니다.

 

따라서 학생비자 승인 작업이 추후 시스템이 복원 될 때까지 지연될 수 있으므로 진행에 참고 부탁 드리며 또한 일부 대사관과 영사 쪽에서는 일시적으로 시스템이 제한되거나 복원 될 때까지 비이민비자 인터뷰를 다시 예약해야 하는 경우가 발생할 수 있다고 하니 이점도 염두 해주시기 바랍니다.


US system failure could affect student visas

29 July, 2014


A computer glitch at the US Department of State Bureau of Consular Affairs has led to reduced capacity and potential delays for student visa applications at one of the busiest periods for the international education industry as it prepares for the start of the next academic year.
An advisory statement on the department
s website said, The Department of State Bureau of Consular Affairs is currently experiencing technical problems with our passport and visa system. We are operational, but currently issuing documents at a reduced capacity.

The statement confirms that the issue is worldwide and is not specific to any particular country, citizenship document or visa category.

A separate statement, posted on the bureaus homepage at the time of writing, says that progress is being made to restore the system, which is now being tested to ensure stability.

The bureau statement advises that in treating the backlog, immigrant visas will be the priority, potentially creating delays for student visa applicants.

Processing of immigrant visa cases, including adoptions, remains a high priority. Some embassies and consulates may temporarily limit or reschedule non-immigrant visa interview appointments until more system resources become available to process these new applications. We sincerely regret the inconvenience to travellers, and are committed to resolving the problem as soon as possible, the bureau states on the homepage.

In comments made in the Department of State daily press briefing last week, Marie Harf, Deputy Spokesperson, admitted there had been a technical problem and that there was a backlog. She said the problem had lasted a few days. She declined to give further details on how many cases were backlogged or how long it was expected to take to clear the backlog.


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